Jaki surowiec okaże się idealny do wykończenia kierownicy sportowej i jaką średnicę posiada taka kierownica najczęściej?

Najważniejszym wyposażeniem każdego samochodu wyczynowego jest specjalny element, jaki wykonany jest z myślą o wyścigach. Okazuje się, że rajdowe Auto mógłby posiadać niemalże każdy kierujący.

bus

Autor: Jackie ModernMiami
Źródło: http://www.flickr.com
Ruch po ulicy ze zbyt małą kierownicą mógłby być przeszkodą, gdyż będzie wymagało to wykorzystania proporcjonalnie znaczniejszej siły do pokonywania zakrętów. Większe pogorszenie komfortu jazdy będą odczuwali posiadacze aut starszych, jakie nie mają wspomagania kierownicy. Używając auta przeważnie po mieście, szybko okaże się, że powrócimy do standardowych wymiarów kierownicy.

Czyżbyś miał ochotę otrzymać więcej informacji na ów ciekawy temat? Szukasz szczegółów? Więc naciśnij i sprawdź (https://autopartner.elk.pl/mechanik-samochodowy-elk/) – nowe posty oczekują na Ciebie.

Trzeba pamiętać o tym, żeby nie przesadzić z minimalizacją średnicy kierownicy. Bardzo duża ilość kierujących twierdzi, że 35 centymetrów to optymalny rozmiar. Dzisiaj w sprzedaży są jednak dostępne mniejsze kierownice nawet tego typu, jakie posiadają średnicę 28 cm. Podczas jazdy szybkiej po wybojach, śliskiej jezdni albo w poślizgu, bardzo ważne jest zapewnienie styczności obydwu dłoni z kierownicą. Pozwoli to na lepsze panowanie nad samochodem oraz będzie się to przekładać na kwestię bezpieczeństwa jazdy. Niezwykle istotny jest także materiał, który jest użyty do wykonania kierownicy sportowej.

Idealny surowiec to zamsz. Dzięki swej chropowatej powierzchni zwiększa on tarcie pomiędzy naszymi dłońmi, a kierownicą. Gwarantuje to pewność wszystkich wykonywanych ruchów. Zamsz jest to jednak surowiec niewiele odporny, z tego też powodu w przypadku niezwykle intensywnej eksploatacji kosztownych kierownic, kierujący korzystają z rękawic, jakie mają zapobiec nadmiernemu zużyciu kierownicy. Tańsza alternatywa o większej trwałości to kierownica wykończona skórą naturalną, która jest szeroko używana także w obiciu kierownic seryjnych aut.

montaż kierownicy sportowej odbywa się przy wykorzystaniu 6 śrub. Tego typu śrub nie da się jednak osadzić na klasycznym mocowaniu. W takim przypadku z pomocą przychodzi nam naba zatem przejściówka, która pozwala na przymocowanie kierownicy rajdowej do drążka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*