
Cały system klimatyzacji napełniony być powinien czynnikiem roboczym – swego rodzaju cieczą, którą spręża kompresor, a następnie przepływa do parownika, a tam już ulega rozprężeniu. W trakcie tego cyklu płyn chłodzi parownik i okalające go powietrze z dmuchawy nawiewu w aucie. Następnie ciecz płynie do skraplacza i oddaje ciepło wzięte z parownika. System ten jest powtarzający się i owocuje schładzaniem parownika i udostępnieniem ciepła przez chłodnicę do otoczenia – więcej.
Czyszczenie klimatyzacji powinno być przeprowadzone chociaż raz w roku. Zwane jest to też odgrzybianiem, z tego względu, że podczas eksploatacji klimatyzacji, w zawilgotniałym mechanizmie zbierają się drobnoustroje oraz grzyby. Przyczyniają się do tego, że z wywiewów klimatyzacji ulatniają się niemiłe zapachy, a tego rodzaju powietrze może wywoływać różnego typu choroby, reakcje alergiczne dróg oddechowych i skóry. Czyszczenie klimatyzacji nie jest ciężkim systemem. Polega na dezynfekcji ogólnie systemu chłodzącego specjalnymi substancjami chemicznymi.
Jeśli ten tekst jest dla Ciebie wartościowy, nie czekaj i zobacz szczegóły tutaj – zobaczysz jeszcze bardziej szczegółowe dane.
Ich małe cząsteczki otaczają parownik i szczegółowo wszystkie odnogi i zakamarki nawiewów. Inną metodą oczyszczania jest też ozonowanie kabiny. Aby cały mechanizm działa właściwie, bezproblemowo i przynosił efekty, to niezbędna jest właściwa wielkość czynnika roboczego – płynu w systemie (polecana strona).
